Frågor och svar

Köpinformation

Vilka betalalternativ finns det?

Vi accepterar betalning med Swish, kort (Visa, MasterCard, Maestro) eller faktura (Klarna). Om du väljer Klarna så tillkommer en fakturaavgift på 19kr.

Kan jag betala efter leverans?

Ja om du väljer Klarna faktura så har du 14 dagar på dig att betala för din order, och kan därmed betala efter leverans. Om du önskar utnyttja ångerrätt så meddela oss snarast så inte fakturan förfaller.

Delbetalning?

Klarna erbjuder att delbetala fakturor. Välj Klarna som betalningsalternativ så får du efter du mottagit fakturan möjlighet att välja delbetalning.

Hjälp, jag lyckas inte göra en beställning?

Om du har problem att göra en beställning så kontakta oss så hjälper vi dig gärna. Du hittar kontaktuppgifter uppe i menyvalet “Kundtjänst”.

Hur köper jag med Swish?

Välj köpalternativet Swish i kassan och slutför köpet. Efteråt får du instruktioner på hur du betalar in köpesumman. Instruktionerna skickas också på mail till dig. Vi packar och skickar din order när vi sett att den är betald.

Vårt Swish-nummer är: 123-3198918, var vänligen kontrollera att mottagaren är Två Barn Sverige AB.

Varför får jag fast frakt 199 kr i kassan?

Systemet tror att du är i annat land, gå in i varukorgen och klicka på “beräkna frakt” se till att det står Sverige och “uppdatera summa”. Då kommer priserna i hela butiken bli rätt. Tror systemet att du är i tex Norge visas butikens priser utan moms och därför läggs även en frakt på i kassan.

Leveransinformation

Vad kostar frakten?

Frakten inom Sverige är gratis vid köp över 200 kr, vid lägre köpebelopp så kostar frakten 45 kr. Frakt utanför Sverige varierar beroende på land, var god lägg varan i kundkorgen och gå till kassan för att se exakt fraktbelopp.

Vilka fraktalternativ erbjuder ni?

Vi skickar med PostNord eller DHL beroende på paketets storlek och vikt.

Hur lång tid tar leverans?

Om du lägger ordern innan 12:00 en vardag så skickas ordern samma dag. Oftast kommer leveransen fram dagen efter men om posten har problem kan det ta upp till 2-3 dagar. Ibland kan aviseringen bli försenad men det går bra att hämta ut paketet med spårkoden om du ser att paketet kommit fram. Använd gärna Postnords app.

Retur och garanti

Ångerrätt?

Du har 14 dagar på dig efter att du mottagit din vara att undersöka varan och om du inte är nöjd med den så har du rätt att ångra ditt köp. Du skickar då tillbaka varan till oss och när vi godkänt returen så betalar vi tillbaka hela köpebeloppet. Om varan, förpackning och manualer inte är i oförändrat skick har vi rätt att göra ett prisavdrag motsvarande varans värdeminskning.

Hur gör jag en retur?

Kontakta alltid oss innan du skickar in en retur. Varan returneras i oförändrat skick i originalförpackning. Returnera samtliga delar, även om de skulle vara trasiga. Om varan, förpackning och manualer inte är i oförändrat skick har vi rätt att göra ett prisavdrag motsvarande varans värdeminskning.

Bifoga en lapp där du anger namn, ordernummer och gärna returorsak. Utnyttjas returrätten debiteras returfrakten (f.n. 45 kr) i efterhand om du valt att använda TvåBarns retursedel. Retursedel skickas via mail och skrivs ut på egen hand om inte den efterfrågas i samband med order, då läggs den i förpackningen. Vid byte eller retur står du för transportrisken. Spara alltid garanti/följesedeln tills returen är avklarad, där står ditt returkollinummer, som skall användas vid eventuell reklamation.
Vid köp med Klarna: Skulle förfallodatumet närma sig så kan du kontakta Klarna för att pausa din faktura under tiden vi handlägger din retur, det går också att göra i deras app. (Klarna 08 – 120 120 10)

Min produkt är trasig, hur gör jag?

Kontakta alltid oss så snart du kan. Beroende på märke så hanteras garanti-ärenden olika.

Jag har fått fel vara, vad gör jag?

Kontakta oss via e-post eller direkt via Facebook så hjälper vi dig vidare. Om en vara är felexpedierad betalar TvåBarn.se returfrakten.

Produktinformation

Vilken storlek bör jag välja på vävd bärsjal?

Många beräknar sjalstorlek utefter sin klädstorlek och längd, men det har också att göra med vilket/vilka knyt man vill kunna göra. Många har tex en allround sjal som går att knyta i många olika knyt, och en kortare för andra knyt där inte lika lång sjal krävs.

När man köper sin första sjal är det bra om man kan knyta FWCC utan att sjalen blir för kort eller lång, då har man sin basstorlek, utifrån den är det lättare att veta vad man behöver för storlek om man önskar köpa någon mer sjal. För att hitta en lämplig storlek kan man kolla denna size-guide: didymos.com/en/sizeadvisor/

Övrigt

Jag har mailat med inte fått svar/Jag har inte fått en bekräftelse

Kolla skräpposten, finns mail från oss där kan du markera mailet som “icke skräppost”. Ibland hamnar mail fel hos vissa e-postleverantörer.

Finns det inte där, skriv igen. Det går också att kontakta oss via Facebook.